Двигатель |
S 70/2 GTR LM |
|
Число и расположение цилиндров |
V12 |
|
Угол расположения цилиндров |
60 |
o |
Мощность |
500 / 680 |
кВт / PS |
@ |
7800 |
об/мин. |
Макс. крутящий момент |
703 / 538 |
Нм / lb.ft |
@ |
4500 |
об/мин. |
Объем двигателя |
6064 / 370 |
см3 / in3 |
Клапанов на цилиндр |
4 |
|
Диаметр цилиндра |
86.0 / 3.38 |
мм / дюймов |
Ход поршня |
87.0 / 3.42 |
мм / дюймов |
Степень сжатия |
11.0:1 |
|
Ignition system |
Transistorised system with twelve individual coils |
|
Induction system |
12 single throttle valves, carbon composite airbox |
|
Привод клапанов |
Цикл, ведомый двойным верхним распредвалом с непрерывно переменным выбором времени впускного клапана. |
|
Блок двигателя |
Литой алюминиевый 60o V12 |
|
Блок цилиндров |
4 клапана на цилиндр cast aluminium alloy |
|
Flywheel |
Aluminium |
|
Cam Carriers/Covers |
cast magnesium |
|
Lubrication System |
Dry sump magnesium casting with scavenge pumps and one pressure pump |
|
Топливо |
95-98 RON |
|
Масло |
10W60 |
|
Система охлаждения |
Twin aluminium water radiators and oil/water heat exchanger. |
|
Топливная система |
90 litre capacity Safety Fuel cell |
|
Электрика |
12V system: 160 amp alternator: Engine ECU |
|
Трансмиссия |
Transverse racing unit with high speed bevel gears and spur final drive |
|
|
All synchro constant mesh 6 Speed |
|
|
Limited slip differential |
|
|
Air/oil radiator with pumped lubrication system/ with pumped dry sump lubrication |
|
|
Straight cut gears |
|
|
Le Mans specification gun drilled driveshaft and tripod CV joint. |
|
Сцепление |
Трехслойный карбон / Карбон |
|
|
200mm (7.87") diameter |
|
|
Remote actuation (hydraulic) |
|
Рулевое управление |
Unassisted rack and pinion |
|
|
Два полных оборота |
|